perjantai 23. toukokuuta 2008

Reflektointi

Blogiin kirjoittaminen on ollut tähän mennessä ihan positiivinen kokemus. Mitä nyt välillä on tuntenut lievää ahdistusta tekemättömistä tehtävistä, vaikka eihän tämän kurssin tarkoitus olekaan pelkästään se, että tehdään tietyt tehtävät ja kirjoitetaan tehtävänannoissa mainituista asioista - ei vain se suorittaminen vaan se mitä tästä kaikesta syntyy omassa työssä kurssin aikana ja sen jälkeen. Olen välillä innostunut kirjoittamaan muistakin jutuista kuin niistä 23:sta. Ideoistakaan ei ole pulaa; itse asiassa pääni sisällä on aika myllerrys kun erilaiset ajatukset ja visiot poukkoilevat sinne tänne. Olisi kiva päästä toteuttamaan niitä - mitä nyt tämän vuoden aikana ehtii tehdä. Minä nimittäin en tiedä mitään varmaa tulevaisuudesta, sillä olen 'vain' sijainen tämän vuoden loppuun Kouvolan kirjastossa. Toivottavasti saataisiin kasaan mukava ja innostunut porukka, joka ryhtyisi toteuttamaan näitä kirjasto2.0-juttuja, alkaen siitä kirjaston omasta blogista. Blogin pitämiseen voisi osallistua useampikin ihminen, ettei se kaatuisi yhden ihmisen harteille.

Tällä kurssilla on oppinut uusia asioita, joista on ollut paljonkin hyötyä. Olen ihan ihkuna deliin - jos tällainen ilmaisu sallittakoon. Mielenkiintoisia linkkejä tulvii ovista ja ikkunoista. Vaarana ehkä on ähky mutta ei se haittaa. Ehkä olen hamstraaja kirjanmerkkien suhteen, mutta myöhemmin voin alkaa karsimaan käyttämättömiä linkkejä ja järjestämään kirjanmerkkejä paremmin. iGooglekin on minulla päivittäisessä käytössä: en tietenkään lue kaikkia uutisia ja kirjoituksia vaan valitsen mielenkiintoisimmat joihin tutustua tarkemmin. Säästää aikaa!

Aikaisemmin pohdin jo sitä, mitä kaikkea kannattaa paljastaa itsestään netissä: IRC-galleria

Olen laittanut kuvia itsestäni ja esiinnyn koko nimellä täällä, mutta jotkut muut kurssilaiset ovat päätyneet toisenlaiseen ratkaisuun. Olisi edes kiva tietää mistä kirjastosta joku kurssikamu on, kun se on jäänyt hämärän peittoon joissakin tapauksissa. Vaikka toisaalta se on jokaisen oma valinta, mitä täällä kertoo itsestään. Piristävää on kuitenkin jos pistää pikkaisen omaa persoonaa peliin eikä vain kuittaa tehtäviä parilla lauseella. Tääkin on vaan mun mielipide, muut saa ajatella mitä tahtoo!

Ei kommentteja: